HTML

I Will Survive

Szakítás. Mindenki átélte már, de minden esetben ugyanolyan nehéz feladat elé állít minket. Íme egy citrom, csinálj belőle limonádét!

Friss topikok

Linkblog

Az elme alattomos támadása

2008.06.19. 09:44 leftalone

Néhány napig meglepően jól voltam. Kiegyensúlyozottan, nyoma se volt a "gyásznak", pörögtem, mosolyogtam. Aztán tegnap - szerencsére pont nem hallottam meg a telefont - hívott. Amikor észrevettem a nem fogadott hívást, egy pillanatra meginogtam, de aztán arra jutottam, hogy ha beledöglök se hívom vissza. Egyébként nagy valószínűséggel becsajozott (most nem részletezném, honnan tudom, de nagyon valószínű).

Miért hívott? El tudom képzelni, hogy elmondja, hogy talált végre valakit, akivel jól alakulnak a dolgok, vagy még akart egyet csavarni a dolgon és leülni "megbeszélni". Köszönöm, lelkivilágomon át tetszett gyalogolni párszor, most "under construction", építési területre pedig nem lépünk be.

Meg is lepett, hogy egy 5-10 perces morfondírozást leszámítva nem igazán volt hatása rám ennek a momentumnak. Párszor felötlött már bennem az elmúlt napokban, hogy lesz még böjtje ennek a "gyors gyógyulásnak", de elhessegettem magamtól.

Aztán jött az éjszaka. Reggel olyan zavartan ébredtem, mint akinek öttusát rendeztek az agyi idegpályáin. Vele álmodtam. Nem volt igazán elvont álom, lényegében elmondta, hogy talált valakit, akivel boldog, én pedig egyfajta megfigyelőként csak hallgattam/néztem a történetet. Reggel, miközben próbáltam egy kávéval éber állapotba lökni az agyam, lekaptam az idevágó könyveket a polcról, remélve, kapok némi magyarázatot arra, hogy mi ez a hülye játék, amit az elmém játszik.

Több elmélet is létezik, talán Freudé a leghíresebb, de alapvetően mind egy dologról beszél. A tudatalatti.

Amikor egy kellemetlen emléket vagy feldolgozatlan élményt betuszkolunk agyunk hátuljába, hogy ne érezzük a rossz érzést, amit okoz, nem feltétlenül teszünk jót. Elmarad az a folyamat, amikor azonosítjuk az érzést, megakadályozva a feldolgozását és helyretételét. Mivel tudatos állapotban marcona őrök őrzik a veszélyes bűnözőt, csak akkor tud kiszabadulni, amikor lazul a fegyelem. Ilyen az álom. Egy kis séta az udvaron a fogolynak. Csakhogy őrizet nélkül nagy károkat tud tenni. Amivel nem vagyunk hajlandóak ébren foglalkozni, azzal fogunk álmunkban. S miből tevődik össze ez a fogoly? Reményekből, tervekből, észlelésekből, értelmezésekből. Ártalmatlanítani csakis egy módon tudjuk, ha leülünk vele szemtől szembe, kivont karddal és megvívjuk a harcot. Kérdéseket teszünk fel és nem adjuk fel, amíg jól beazonosítható válaszokat nem kapunk.

Ugyanis soha nem a "másik emberről" van szó. Hanem mindig arról a képről, amit MI építünk fel a fejünkben. Ennek nagyjából annyi köze van a valós személyhez, hogy az arcát használjuk azonosításhoz. De ő nem ő, hanem az a kép, amit mi magunk kialakítunk róla a fejünkben. És ilyenkor ez a kép sérül. De ez is a kulcsa a megoldásnak, hiszen ilyenkor lehetőségünk nyílik arra, hogy szembenézzünk a saját tévedéseinkkel, valós igényeinkkel, álmainkkal. Hogy legközelebb hatékonyabban és sikeresebben állíthassuk csatasorba őket egy másik jelöltnél, ezzel is minimalizálva a várható veszteséget.

Különösen érvényes ez arra a jelenségre, amikor valaki gyanúsan hasonló (hasonlóan rossz és téves) típusokat választ ki. Aminek rendre pofáraesés a vége. Ilyenkor kell megállni és elgondolkodni azon, hogy milyen téves program fut, ami akadályoz minket a sikeres választásban?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iwillsurvive.blog.hu/api/trackback/id/tr53528528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panka 2008.06.19. 13:41:39

ja csak ez már egy következő szint, mármint a nem közvetett tanulság levonása. jó, hogy már ilyeneken agyalsz. a gond ott van még, amikor az aktuális "miértek"re keredi az ember a választ, akkor egy ponton túl nekem nem segít a szembenézés. csak őrlődöm, mert a saját válaszaim nem kielégítőek, bármilyen megfontoltak, bölcsek is, ilyenkor jön az elfedés, hogy nem gondolok rá, terelem a témát a saját fejemben. lehet, hogy hosszútávon rossz, de én abban bízom, egyszercsak ebbe vagy abba de belefárad az "elme". de ez a higgadt szemlélés jó! szerintem nagyon haladsz. a telefonos dologért meg külön grat

famo 2008.06.19. 20:00:17

Szia!!!

Le a kalappal a telefon miatt..nekem tutira nem ment volna!!!!

Nagyon jó zene: Quimby: most múlik pontosan.
Ezt érzem néha..mondjuk úgy hetente...

Most múlik pontosan,
Engedem had menjen
Szaladjon kifelé belőlem
Gondoltam egyetlen
nem vagy itt jó helyen
nem vagy való nekem
Villámlik mennydörög
ez tényleg szerelem.

Látom, hogy elsuhan
felettem egy madár
tátongó szívében szögesdrót
csőrében szalmaszál
Magamat ringatom,
még ő landol egy almafán
az Isten kertjében
almabort inhalál

Vágtatnék tovább veled az éjben
Az álmok foltos indián lován
Egy táltos szív remeg a konyhakésben
Talpam alatt sár és ingovány

Azóta szüntelen
őt látom mindenhol
Meredten nézek a távolba
otthonom kőpokol
szilánkos mennyország
folyékony torztükör
szentjánosbogarak fényében tündököl

Egy indián lidérc kísért itt bennem
Szemhéjain rozsdás szemfedő
A tükrökön túl fenn a fellegekben
Furulyáját elejti egy angyalszárnyú kígyóbűvölő.

kitartás....

Blondi 2008.07.10. 12:03:01

A kedvenc dalom :(
süti beállítások módosítása