HTML

I Will Survive

Szakítás. Mindenki átélte már, de minden esetben ugyanolyan nehéz feladat elé állít minket. Íme egy citrom, csinálj belőle limonádét!

Friss topikok

Linkblog

Workshop

2008.06.15. 18:41 leftalone

     Rám telepedett a nyomasztó, önmarcangoló és semmiképpen sem önbizalomnövelő érzés a helyzetemmel kapcsolatban. Gondolom másoknak is ismerős, amikor a düh és a reményvesztettség fékevesztett táncot jár az ember agyában, egyfajta "őrületet" eredményezve pár órára. Jön-megy. Amikor elkezd kattogni az agy és dobja ki a kudarcsémákat, te meg csak kapkodod a fejed. Persze ilyenkor azonnal beugrik, hogy még mi nem sikerült mostanában (munka, iskola, barátok, bármi), a düh, hogy az a piszok most biztos jól érzi magát, én meg nem (ego works :)).

       Nos, ennek a fantasztikus mocsárnak a közepén tapicskolva, kínomban a témában cikkeket olvasgatva rátaláltam egy hölgy kommentjére egy másik blogban. Súlyos betegséggel küzdött és amikor meggyógyult, a férje 30 év házasság után "cserélte". Itt megálltam egy pillanatra. Rendben, hogy a saját fejfájásom jobban érdekel, mint a milliónyi éhező (igen, én is emberből vagyok) nyomora, de akkor is. Más fel tud állni egy ennyire nehéz élethelyzetből. Ehhez képest bakfitty az én helyzetem. Persze fáj és elborul az agyam néha (itt már az ego is keményen belejátszik), de mégis szerencsésebb helyzetben vagyok. Sőt, tulajdonképpen ha csak aggyal nézem, egyértelműen jó döntés volt.

Illetve még egy gondolat. Egy amerikai filmben volt egy jelenet (ha valaki tudja a címét, súgjon :)), amikor egy férfi és egy nő találkozik, mindketten nehéz szakítás után:

- Nekem nagyon hiányzik.

- Nekem egyeltalán nem.

- Kicsit sem?

-De. Nem is ő hiányzik, hanem a fogalma.

És itt van a kutya elásva. Nem igazán az embert siratjuk, hanem azt az életformát, aminek ő is a része volt. A közös tevékenységeket, az esetleges segítségeit, amiben rá támaszkodtunk és most hirtelen nincs kire. A saját meg nem valósult álmainkat. Egy általam szívesen olvasott és nagyrabecsült pszichológus, Szendi Gábor írta egyik cikkében, hogy sok házasság azon bukik meg, hogy a felek elfelejtik egymással egyeztetni az álmaikat, elvárásaikat. Viszont ha nem teljesülnek, felháborodottan számonkérik a másikon.

Visszakanyarodva eredeti szándékomhoz, szeretném megkérni az olvasókat, hogy gyűjtük össze, ki hogyan birkózik/birkózott meg egy-egy szakítással. Milyen konzekvenciákat vont le belőle? Mennyiben fejlődött ettől a gyászmunkától? Milyen stratégiái voltak, amivel enyhítette a fájdalmat, vagy gyorsította a múlását? Min volt a legnehezebb túllépni?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iwillsurvive.blog.hu/api/trackback/id/tr25521789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panka 2008.06.15. 22:20:12

Bejött az a mondat, amit a fórumban a topicodhoz írtak: alapszabály, hogy ne légy a szerelmed szeretője. Nálam pont ez az amatőr hiba késlelteti a kiheverést. Csakhogy kipróbáltam már mindent és most tartok ott hogy akár mérlegelhetném is - de valójában csak sodródom - mi a kevésbé szarabb: vele lenni mikor full szerelmes vagyok ő meg nem biztos; szakítani hideg fejjel és minden kapcsolatot megszünetni, hiába kéri a barátságom; hónapokig gyötrődni, mert kapcsolat ugyan nincs, de hírek jönnek róla és elképesztően fáj, ahogy írod az életforma elvesztése; véletlen összefutás után újrakezdeni csak haverkodás és szex szinten; egy félreértés miatt minden kontakt elvesztése (ő rám vár, én rá, mikor erre rájövök, tudatosan minden csatornát zárok, nem úgy mint az első esetben); végül ami most zajlik: munkakapcsolat, amihez szerencsére nem kell személyes találkozás, bár ő szorgalmazná, én ellenállok. Bárki végignézi, látja, halráítélt ügy, ordítóan feltűnőek a megalkuvás és az önfeladás pontjai, tudom, hol kínálom fel a kihasználásra magam, de: amikor döntöttem arról, hogy elengedem egyenletesen volt rossz sok-sok héten át, az utána jövő önáltató, a gyógyultat megjátszó időszakomban pedig ez a fent-lent dolog, hihetetlen boldog és elkeseredést hozó napok váltakozása. Azt hiszem az utóbbi mozgalmasabb fekszik nekem, bár iszonyú kiégető. Azzal győztem meg magam, hogy furcsa mód úgy alakult, a szakítás alatt csupa jó dolog történt, de semmit sem tudtam nélküle élvezni és értékelni, ezért jobb ha van, mert akkor az állandó sóvárgással nem árnyékolok be minden mást. Ez a munkaizé most meg kb addig tart, amíg "véletlen" nem látom meg megint...

leftalone · http://iwillsurvive.blog.hu 2008.06.16. 05:54:02

Talán Marquez mondta, hogy "minden ami velünk történik, okkal történik". Anno, amikor először úgy döntöttem, hogy vége (tőle jöttek a jelzések), akkor egyértelmű volt, jól döntöttem. Pár hét iszonyatos szenvedés, de munkát váltottam, emberek között voltam és marha lassan, de ismét felépítettem magam. Az már a saját hülyeségem volt, hogy amikor "gyógyultnak" éreztem magam, megint engedtem a csábításnak, bár tudtam, hogy ugyanaz lesz. Fene tudja, rmeénykedtem valahol, hogy máshogy lesz, revansot akartam venni...mindegy, hiba volt. A legajtófélfábaverősebb része a dolognak mégiscsak az, hogy kísértetiesen hasonló helyzetbe rángattam magam évekkel ezelőtt egy másik emberrel.
Bármennyire is nem tetszik, valamiért én idéztem elő ezt a helyzetet. Nem igazán hiszek a sorselméletekben, de valamiért újra és újra elém áll ez a helyzet. Talán, hogy tanuljak belőle valamit. Annyival még nehezítettem az egészet, hogy minden mást háttérbe szorítottam emiatt és most a lazaságom miatt kezdhetem lapátolni a romokat. De talán az a tanulsága a történetnek, hogy végre meg kell állnom a saját lábamon, saját életvitelt kialakítani és nem "tükröt" keresni, aki folyamatosan visszatükrözi, hogy ki is vagyok én. Könnyű lesz? Egyeltalán nem. De én főztem, én eszem :)
süti beállítások módosítása